پرسپولیس زلزله

با خاطرات و افتخارات پرسپولیس (6)

پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:,

  • با خاطرات و افتخارات پرسپولیس (6)/ پرسپولیسی‌های تیم ملی در بازی های آسیایی؛ 3 طلای ناب با 3 کاپیتان پرسپولیسی

  • فوتبال ایران با کسب 4 مدال طلا ، دو مدال نقره و یک مدال برنز از بازی های آسیایی پرافتخارترین تیم این مسابقات به شمار می رود.


    به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس در این موفقیت های تیم ملی فوتبال نقش بازیکنان پرسپولیس مثل همیشه مهم و قابل توجه بوده است:

    1974(تهران): در تنها دوره ای که ایران میزبان بازیهای آسیایی بود، فوتبال ایران هم اولین قهرمانی خود را تجربه کرد. فرانک اوفارل ایرلندی سرمربی تیم ملی در بازیهای آسیایی بود که بهرام مودت، مسيح مسيح نيا، جعفر کاشاني، ابراهيم آشتياني، علي پروين و محمد دستجردي را از پرسپولیس برای تیم ملی انتخاب کرد. تیم ملی در این دوره 7 بازی انجام داد که 7 برد بدست آورد و در مقابل 20 گل زده فقط یک گل از برمه دریافت کرد. از بین پرسپولیسی ها علی پروین 3 گل زد و محمد دستجردی نیز یک گل به ثمر رساند.

    1990(پکن): تیم ملی ایران به رهبری علی پروین در بازیهای آسیایی 1990 حاضر شد و با قهرمانی در این مسابقات شور تازه ای را به فوتبال ایران بخشید. در ترکیب تیم ملی ایران نادر محمدخاني، محمد پنجعلي، مجتبي محرمي، محسن عاشوري، محمدحسن انصاري فر و فرشاد پيوس از تیم پرسپولیس حضور داشتند. پیوس با زدن 4 گل بهترین گلزن مسابقات شناخته شد. ایران مقابل مالزی، کره شمالی، ژاپن، کره جنوبی پیروز شد و در فینال هم دوباره با کره شمالی روبرو شد که پس از تساوی بدون گل در ضربات پنالتی این تیم را برد و قهرمان شد. محمد پنجعلی کاپیتان تیم قهرمان بازیهای آسیایی 1990 بود.

    1998( بانکوک): تیم ملی ایران برای سومین بار مدال طلای فوتبال را گرفت و قهرمان بازیهای آسیایی شد. منصور پورحیدری سرمربی تیم ملی در این دوره بود که 5 بازیکن از پرسپولیس را برای تیم ملی انتخاب کرد: نيما نکيسا، نادر محمدخاني،مهدي مهدوي کيا، حميد استيلي و علي کريمي. به جز این 5 نفر، بازیکنانی مثل دایی، باقری و خاکپور نیز از پرسپولیسی ها سابق در تیم ملی بودند که دایی با زدن 9 گل آقای گل مسابقات نیز شد. ایرن در بازی فینال با درخشش علی کریمی کویت را 2- صفر برد. پس از بازی فینال پیتر ولاپان دبیرکل وقت کنفدراسیون فوتبال آسیا از علی کریمی به عنوان ستاره جدید فوتبال قاره آسیا یاد کرد. نادر محمدخانی کاپیتان تیم ملی در این دوره بود.

    2002(بوسان): از این دوره بازیهای آسیایی تیم های بزرگسالان حق شرکت در مسابقات را نداشتند و فوتبال مختص بازیکنان زیر 23 سال و 3 بازیکن بزرگسال شد. برانکو ایوانکویچ سرمربی تیم ملی امید در این دوره بود و علی دایی پس از فوت پدرش به ایران بازگشت و بازوبند کاپیتانی به گل محمدی رسید. یحیی گل محمدی تنها بازیکن پرسپولیسی تیم ملی در این دوره بود. در نهایت تیم ملی امید با شکست ژاپن قهرمان شد. این سومین قهرمانی فوتبال ایران در بازیهای آسیایی با کاپیتانی پرسپولیسی ها بود.

  •  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: